Informatiedag Vereniging Pelgrimswegen naar Rome

9 november 2013

Leuke gesprekken gevoerd en lezingen bijgewoond. O.a. die van Gert Wich en Marcel Tinnemans. Die laatste is net terug en vertelde over alle digitale mogelijkheden. Zijn oplossing voor het opladen van de telefoon: bezoek een kerk, leg je rugzak in de biechtstoel, zoek een stopcontact voor de oplader en geniet vervolgens van de rust in de kerk! Gouwe tip haha! Hij heeft zijn verhalen onderweg ook op reislogger geplaatst.
Ook met Noud Maas en Everdien Geerlings gesproken. Zij heeft zich geen moment onveilig gevoeld als vrouw alleen. Ik heb haar boek gekocht al liep zij een hele andere route maar het gaat me om de ervaringen die zij heeft opgedaan. Leuk was het om het stel te ontmoeten, Ella en Peter, wiens reisblog ik ook gevolgd heb. Iedereen bood ook aan om ze zeker te mailen wanneer ik nog vragen had. Een leuke dag.

Ben nu ook zeker van de route door Italie: het blijft de Via Francigena vanaf San Miniato tot aan Rome. Heb vandaag ook meteen de routegids gekocht van Ben Theunissen, 'De weg van de Franken deel III' voor deze laatste 356 km's naar Rome. Het is in het Nederlands en staat vol met tips over wat er zoal te zien is onderweg en wat de overnachtingsmogelijkheden zijn.

Ik heb voorlopig weer voldoende leesvoer over de weg naar Rome!

1. Jan van mierlo:
    10 november 2013
    Hoi Rosemarie
    Ik vind het fijn dat ik je nu ook persoonlijk ken. Heb evenals jij veel positieve ervaringen opgedaan op de ontmoetingsdag van Pelgrimswegen. Succes met je voorbereidingen.
    vr. gr. Jan van Mierlo.
  2. Marcel:
    3 december 2013
    Dag Rosemarie,

Wat leuk dat je ook een blog bijhoudt. Ik ga je volgen. Succes met alle voorbereidingen. Groetjes Marcel