Gezelligheid kent geen tijd....

12 augustus 2022 - Valkenburg aan de Geul, Nederland

Vrijdag 12 augustus

Vandaag pas laat gestart, rond half 10, maar een leuk vooruitzicht in Meerssen. Een wandelvriendin was in Limburg om een andere reden maar we hadden afgesproken elkaar op het rustpunt in Meerssen te treffen. Dus ik moest rap doorlopen om voor 11.00 uur daar te zijn.

De route begon al goed, een schaduwrijk bos met veel stijgingen en dalingen.

Klimmen en dalen

8 de Geul

Het toppunt was een trap die ineens voor mijn neus opdoemde! Tja, er zat niets anders op… Eenmaal boven, het pad verder vervolgend, was het uitzicht wel een beloning op zich!

4 trap omhoog5 van bovenaf6 mergel7 uitzicht richting Maastricht

Na een knip in mijn startbewijs bij de controlepost, snel een terrasje opgezocht. Ik wilde eens even goed eten voor de verdere tocht.

20220812_112916

Ik zat net toen Yolande belde, of ik een blauw autootje zag… ik keek om me heen en zag inderdaad een blauwe auto… ik zwaaide verwoed waarop ze me gelukkig zag. Al gauw vond ze haar weg naar het terras. Heerlijk bijgepraat na zo een lange tijd. We hebben veel wandelingen gemaakt met onze wandelgroep, o.a. het Krijtlandpad en het Zuiderzeepad. Herinneringen te over! Maar ja, hoe gezellig het ook was, ik moest weer verder. Ik bleek de laatste wandelaar te zijn die de rustpost verliet. Zelfs het drinkwaterpunt was al afgesloten. Gelukkig bood het restaurant uitkomst. Na het afscheid weer op pad.

Ik kan niet anders zeggen: een verschrikkelijke route… nergens schaduw op de hooggelegen veldwegen en dit ging zo door tot aan het 2de rustpunt in Schimmert.

13 zon11 zon12 Groot Haasdal

Eenmaal in Schimmert zag ik weinig wandelaars, ik was dus echt een van de laatste. Maar het waterpunt deed het nog. Er kort pauze gehouden! Gelukkig voerde de route al snel door het Ravensbos wat voor enige verkoeling zorgde maar mijn benen voelde als lood.

14 schaduw15 limburg

Bij Broekhem, een buitenwijk van Valkenburg besloot ik linksaf te gaan richting het station van Valkenburg om daar de bus 104, speciaal voor de Heuvelland 4-daagse ingezet, te nemen naar Berg en Terblijt. De route via de Geulhemmermolen, nog zo een 3 km, beloofde zeker een klimmetje of twee naar Berg en Terblijt. De gedachte alleen al…

Op het start/finish terrein was het ontzettend druk vergeleken bij de vorige dagen. Waarschijnlijk omdat John de Bever er vanaf 16.00 uur zou optreden! Ik heb het even aangekeken maar het is zie o zo niet mijn soort muziek. Wel frappant om te zien waar de mensen nog de energie vandaan halen om te gaan dansen en polonaise te lopen terwijl het ook nog eens bloedheet was in de tent! Maar de sfeer was er niet minder om.

Eenmaal op mijn kamer in het hotel een voetbad genomen. En hoe doe je dat… Je haalt de plastic zak uit de vuilbak die er schoon uitzag, ff vullen met water en daarna heerlijk insmeren met verkoelende zalf!

20220812_175304

IMG-20220812-WA0007

Vanavond op het terras met medegasten en de eigenaar een leuk gesprek gehad. Uiteraard ging het ook over de overstroming van vorig jaar, maar het hotel heeft alleen de kelder onder water gehad. Wel was er veel saamhorigheid, iedereen hielp elkaar!

Afijn, een veel te gezellige avond! Dus van vroeg naar bed gaan komt weer niets terecht…

1. Rian:
    12 augustus 2022
    proficiat Roos.
  2. Rosemarie Baumgarte:
    Dank je wel Rian
  3. Everdiene:
    13 augustus 2022
    Die is weer in the pocket!
  4. Rosemarie Baumgarte:
    Inderdaad :)